Как действовать предпринимателю при остановке регистрации налоговой накладной

08.09.2017
Автор:Шапка Алена, юрист

З 01.07 запрацювала система моніторингу податкових накладних/розрахунків коригування, тим самим створивши додаткові незручності сумлінним платникам ПДВ. Відтепер таким платникам доводиться підтверджувати реальність своєї господарської діяльності, не дивлячись на те, що це і так є дійсністю. У такому випадку необхідно чітко розуміти порядок взаємодії із фіскальними органами.

 

 

Реєстрація ПН/РК не зупиняється, якщо:

  • - ПН не підлягає наданню отримувачу; при отриманні послуг від нерезидента; при здійсненні експортних операцій; складені зведені податкові накладні за щоденним підсумком реалізації.
  • - ПН складена за операцією, що є звільненою від оподаткування.
  • - Обсяг постачання в ПН/РК, зареєстрованих в поточному місяці, становить менше 500 тис. грн. та керівник такого підприємства займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох діючих підприємствах.
  • - Загальна сума сплачених у 2016 році єдиного внеску та податків і зборів платником та його відокремленими підрозділами становить більше 5 млн. грн.
  • - У підприємства сума ПДВ, зазначена в ПН, зареєстрованій в поточному місяці не перевищує найбільшу місячну суму податку за попередній рік, помножену на 1,3.

Блокування ПН/РК стосується тих підприємств, у яких:

  • 1) обсяг постачання товару/послуги у 1,5 рази більший залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги та/або ввезення на територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 р. в отриманих ПК / РК та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у ПК / РК, зареєстрованих з 01.01.2017 р.
  • 2) переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС. Такий перелік кодів товарів затверджено наказом ДФС від 30.06.2017 № 461.
  • 3) відсутність товару/послуги, зазначених в ПН, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
  • 4) відсутність ліцензій, які засвідчують право підприємства на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами, визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 ст. 215 Податкового кодексу, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в ЄРПН.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, фіскальний орган протягом операційного дня в автоматичному режимі надсилає платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації, що є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Як діяти далі? По-перше, після отримання такої квитанції платник податку має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію щодо: видів економічної діяльності; кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку. Така інформація подається виключно в електронному вигляді у формі Таблиці.

По-друге, при отриманні такої квитанції платник податку має право подати на розгляд комісії ДФС письмові пояснення та/або копії документів, що підтверджують здійснення господарської операції (договори, зовнішньоекономічні контракти, листування з контрагентами; довіреності, акти керівного органу підприємства; первинні документи, розрахункові документи; декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності). Подати такі пояснення можливо протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у ПН, яку зупинено. Пояснення та копії документів подаються в електронному вигляді.

У поясненні бажано детально описувати фінансово-господарську операцію з метою доведення її реальності. Зокрема зазначити, які договори укладені з контрагентом, що є предметом договорів, які були надані послуги/поставлені товари, чим підтверджується факт надання послуг, реалізації товарів.

Якщо комісією ДФС буде все ж таки прийняте рішення про зупинення реєстрації ПН/РК, платник податку має право оскаржити таке рішення в адміністративному або судовому порядку.

При адміністративному оскарженні – скарга подається до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК.

За результатами розгляду скарги прийняте рішення ДФС не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене у суді. Наразі вже є перше рішення окружного адміністративного суду, яким зобов’язано ДФС зареєструвати податкову накладну підприємства в ЄРПН. Рішення можете переглянути за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/68423868.

Те, що система моніторингу ПН/РК є недосконалою і потребує доопрацювання, визнають і народні депутати. Ніна Южаніна відзначила, що якщо до 8 вересня система не запрацює належним чином, то 11 вересня у Верховній Раді буде зареєстрований законопроект про продовження тестового режиму до кінця року.

Контакты

  • Адрес: 03124, г. Киев, ул. Н. Василенка, 7-А
  • (044) 408-20-89
  • (067) 402-43-02
  • (093) 402-43-02
  • office@lexalfa.com.ua

Запрос на консультацию

>
Наверх